Regulamin serwisu internetowego clicktrans dla użytkowników oraz aplikacji mobilnej zleceniodawcy
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
 
2. Kontakt z Usługodawcą odbywa się za pośrednictwem:
- poczty elektronicznej na adres obsluga.klienta@clicktrans.pl;
- pod numerem telefonu +48 58 558 80 76 w godzinach 9:00 do 18:00 w dni robocze z wyjątkiem weekendów oraz dni ustawowo wolnych od pracy;
- za pomocą interaktywnego czatu umieszczonego w funkcjonalnościach Serwisu/Aplikacji Zleceniodawcy.
4. Z wykorzystaniem infrastruktury Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, Zleceniodawca ma możliwość zawarcia umowy o wykonanie Usługi transportowej bezpośrednio z Przewoźnikiem. Usługodawca udostępnia miejsce do zawarcia takiej umowy, jednak nie jest stroną zawieranych pomiędzy Użytkownikami umów.
5. Usługodawca może również w ramach wybranych Usług lub funkcjonalności wyświetlać Zleceniodawcy w Aplikacji Zleceniodawcy powiadomienia push. Powiadomienia push są wyświetlane wyłącznie Zleceniodawcom, którzy wyrazili na to zgodę w ramach ustawień Aplikacji Zleceniodawcy lub wybierając odpowiednie opcje w ustawieniach Urządzenia mobilnego.
6. O ile inaczej nie wskazano, wszelkie prawa do Serwisu oraz Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Serwisu, a także do formularzy, logotypów, grafik czy innego typu materiałów należą do Usługodawcy lub Usługodawca uprawniony jest do ich wykorzystywania, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
7. Zabronione jest kopiowanie, powielanie, modyfikowanie, zwielokrotnianie czy rozpowszechnianie jakiejkolwiek części Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, Usług lub jej elementów bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy, poza przypadkami wyraźnie dozwolonymi przez przepisy obowiązującego prawa i Regulaminu. Usługodawca może podjąć kroki, w tym na drodze postępowania sądowego, w celu ochrony interesów swoich oraz Użytkowników.
8. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zamieszczania na stronie internetowej Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy treści reklamowych dotyczących oferowanych usług, jak i towarów i usług osób trzecich, w formach stosowanych w sieci Internet. Korzystanie z takich ofert lub usług nie jest elementem Serwisu ani Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, a ich zasady określają odpowiednie podmioty trzecie. Treści te mogą zostać dodane w sposób zautomatyzowany.
9. W celu uniknięcia wątpliwości, Usługodawca wskazuje, że zapisy niniejszego Regulaminu odnoszące się do Konsumenta obejmują swoim zakresem również Przedsiębiorcę korzystającego z praw przysługujących konsumentowi, chyba że w treści Regulaminu wyraźnie wskazano inaczej.
10. Zasady świadczenia Usług oraz korzystania z Serwisu dla Przewoźników oraz Aplikacji mobilnej Przewoźnika, poza określonymi niniejszym Regulaminem, reguluje "Regulamin serwisu internetowego dla Przewoźników oraz aplikacji mobilnej Przewoźnika". Usługi świadczone w ramach Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, a określone niniejszym Regulaminem są ograniczone do usług adresowanych do Zleceniodawców.
Usługodawca/Clicktrans - Clicktrans sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-314), Aleja Grunwaldzka 303, NIP: 5842810908, REGON: 52049502200000, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000934060;
Aplikacja mobilna Przewoźnika/Aplikacja Przewoźnika - oprogramowanie stworzone przez Usługodawcę i udostępniane Przewoźnikowi za pośrednictwem platform Sklep Play oraz App Store, przeznaczone do instalacji na Urządzeniu mobilnym Przewoźnika, w ramach którego Przewoźnik może korzystać z Usług oferowanych w Aplikacji Przewoźnika przez Usługodawcę. Warunki korzystania z Aplikacji mobilnej Przewoźnika reguluje "Regulamin serwisu internetowego dla Przewoźników oraz aplikacji mobilnej Przewoźnika", przy czym postanowienia niniejszego Regulaminu stosuje się odpowiednio do Przewoźnika w zakresie nieuregulowanym w Regulaminie serwisu internetowego oraz aplikacji mobilnej Przewoźnika;
Przedsiębiorca korzystający z praw przysługujących konsumentowi - osoba fizyczna będąca Użytkownikiem zawierająca Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, która korzysta z praw przysługujących konsumentom na gruncie Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta;
Przedsiębiorca - Użytkownik będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu Cywilnego, z wyłączeniem Przedsiębiorcy korzystającego z praw przysługujących konsumentowi;
Konto – przydzielona Zleceniodawcy albo Przewoźnikowi w wyniku Rejestracji część Serwisu lub odpowiednio Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy albo Aplikacji mobilnej Przewoźnika, za pomocą której Zleceniodawca albo Przewoźnik może dokonywać określonych działań w Serwisie lub odpowiednio Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy albo Aplikacji mobilnej Przewoźnika;
Rejestracja – jednorazowa czynność polegająca na założeniu w Serwisie lub Aplikacji Zleceniodawcy, Konta Zleceniodawcy albo polegająca na założeniu w Serwisie Konta Przewoźnika, na zasadach wskazanych w niniejszym Regulaminie;
Przewoźnik – będący Przedsiębiorcą Użytkownik Serwisu, który zarejestrował się w Serwisie jako Przewoźnik oraz korzysta z Serwisu lub Aplikacji mobilnej Przewoźnika w sposób określony w "Regulaminie Serwisu internetowego dla Przewoźników oraz Aplikacji mobilnej Przewoźnika", oferujący wykonanie Usługi transportowej;
Przesyłka – przedmiot, zwierzę, osoba lub inny ładunek, który zgodnie z postanowieniami Regulaminu oraz przepisami powszechnie obowiązującego prawa może stanowić przedmiot Ogłoszenia i Usługi transportowej;
Ogłoszenie – ograniczona czasowo publikacja informacji w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, przygotowana i umieszczona przez Zleceniodawcę w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy na warunkach i zasadach wskazanych w niniejszym Regulaminie, zgodna z charakterystyką i specyfiką Serwisu i Aplikacji Zleceniodawcy, określająca w szczególności rodzaj Przesyłki, jej wymiary oraz termin wykonania Usługi transportowej;
Usługi promowania – usługi płatne, dodatkowe, polegające na zwiększeniu atrakcyjności Ogłoszenia. Poszczególne Usługi promowania i ich zakres prezentowane są Zleceniodawcy w Serwisie;
Usługa transportowa – usługa polegająca na odbiorze, przewiezieniu i dostarczeniu do miejsca przeznaczenia przez Przewoźnika Przesyłki zleconej przez Zleceniodawcę oraz wszelkich czynnościach z tym związanych, które wynikają z Ogłoszenia;
Umowa transportowa – zawarta w Serwisie lub odpowiednio Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy/Aplikacji mobilnej Przewoźnika pomiędzy Zleceniodawcą a Przewoźnikiem w Trybie ofertowym lub w trybie Szybkiego zlecenia umowa o odpłatne wykonanie Usługi transportowej przez Przewoźnika na rzecz Zleceniodawcy. Umowa transportowa jest wykonywana przez Przewoźnika w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej;
Oferta – złożona przez Przewoźnika oferta na wykonanie Usługi transportowej składana Zleceniodawcy za pośrednictwem Serwisu lub Aplikacji mobilnej Przewoźnika w odpowiedzi na Ogłoszenie Zleceniodawcy;
Tryb ofertowy – procedura zawarcia Umowy transportowej, polegająca na samodzielnym wyborze przez Zleceniodawcę Przewoźnika spośród Ofert złożonych w odpowiedzi na Ogłoszenie Zleceniodawcy;
Szybkie zlecenie – procedura zawarcia Umowy transportowej z pominięciem Trybu Ofertowego, w ramach której Ogłoszenie Zleceniodawcy stanowi ofertę w rozumieniu art. 66§1 Kodeksu cywilnej, a z chwilą przyjęcia jej przez pierwszego Przewoźnika dochodzi do zawarcia Umowy transportowej;
Cena usługi transportowej – kwota wykonania Usługi transportowej wskazana przez Przewoźnika w Ofercie, a przypadku trybu Szybkiego zlecenia potwierdzona przez Zleceniodawcę, wyrażona w walucie Ogłoszenia w Trybie ofertowym albo w trybie Szybkiego zlecenia obejmująca całkowite koszty Przewoźnika z tytułu wykonania Usługi transportowej, a w szczególności: koszty transportu, administracyjne, wynagrodzenia;
Śledzenie przesyłki – funkcjonalność umożliwiająca śledzenie Przesyłki (lokalizację urządzenia mobilnego udostępnioną przez Przewoźnika realizującego Usługę transportową) przez Zleceniodawcę udostępniana przez niektórych Przewoźników;
Usługi – usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144 poz. 1204 z późn. zm.);
Franszyza redukcyjna – wkład własny ubezpieczonego (Zleceniodawcy), który w przypadku wystąpienia zdarzenia objętego Usługą ubezpieczeniową jest potrącany przez Ubezpieczyciela z kwoty odszkodowania, przyznanego przez Ubezpieczyciela (franszyza redukcyjna pomniejsza wysokość przyznanego odszkodowania);
Usługa ubezpieczenia – dodatkowe ubezpieczenie na okoliczność uszkodzenia, utraty, zaginięcia, kradzieży lub przywłaszczenia Przesyłki, usługa dostępna w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, świadczona przez Ubezpieczyciela na rzecz Zleceniodawcy, w przypadku zawarcia Umowy transportowej na warunkach wskazanych przez Ubezpieczyciela (w ramach Serwisu w polskiej domenie i języku polskim);
Ubezpieczyciel – Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia spółka akcyjna z siedzibą w Sopocie (81-371), ul. Hestii 1, NIP: 5850001690, REGON: 00289223800000 wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000024812;
Szczegółowe Warunki Ubezpieczenia dla platformy CLICKTRANS (dalej też jako SWU) – dokument Ubezpieczyciela, który określa szczegółowe warunki Usługi ubezpieczenia. SWU oprócz kategorii Przesyłek, jakie objęte są ochroną ubezpieczeniową, zawierają zasady Usługi ubezpieczenia oraz informacje dotyczące obowiązków, jakie powinien zrealizować ubezpieczony (Zleceniodawca), aby był uprawniony do objęcia ochroną ubezpieczeniową wynikającą z Usługi ubezpieczenia. SWU stosuje się w stosunku pomiędzy Ubezpieczycielem a ubezpieczonym (Zleceniodawcą) w związku z Usługą ubezpieczenia. W sprawach nieuregulowanych w Szczegółowych Warunkach Ubezpieczenia dla platformy Clicktrans stosuje się Ogólne Warunki Ubezpieczeń. W przypadku sprzeczności pomiędzy treścią Ogólnych Warunków Ubezpieczeń a SWU zastosowanie znajdują postanowienia SWU.
Ogólne Warunki Ubezpieczeń – dokument Ubezpieczyciela, który określa warunki Usługi ubezpieczenia. Ogólne Warunki Ubezpieczeń stosuje się w stosunku pomiędzy Ubezpieczycielem a ubezpieczonym (Zleceniodawcą) w związku z Usługą ubezpieczenia w sprawach nieuregulowanych w SWU;
Urządzenie mobilne – urządzenie pozwalające na korzystanie z Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy albo Aplikacji mobilnej Przewoźnika oraz usługi transmisji danych, w szczególności telefon komórkowy lub tablet, działające w oparciu o system operacyjny AndroidTM lub iOS;
Sklep Play – sklep internetowy z aplikacjami mobilnymi pod nazwą „Sklep Play”, prowadzony przez spółkę Google, przeznaczony dla Urządzeń mobilnych z systemem AndroidTM;
App Store – sklep internetowy z aplikacjami mobilnymi pod nazwą „App Store”, prowadzony przez Apple Distribution International, przeznaczony dla Urządzeń mobilnych z systemem iOS;
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827 ze zm.);
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych - ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83 ze zm.);
2. Korzystanie z Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy może się odbywać wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie.
 
3. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z Serwisu:
- urządzenie z dostępem do Internetu;
- dostęp do poczty elektronicznej;
- najnowsza wersja przeglądarki internetowej z włączoną obsługą plików Cookies i Java Script,
- programu do odczytu plików w formacie PDF.
4. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy:
- system operacyjny Urządzenia mobilnego: Android lub iOS w wersji wskazanej przez Google Play lub App Store;
- zainstalowanie Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy na kompatybilnym Urządzeniu mobilnym;
- dostęp do Internetu w Urządzeniu mobilnym;
- dostęp do poczty elektronicznej;
- aktywna i poprawnie skonfigurowana na Urządzeniu mobilnym usługa transmisji danych udostępniona przez operatora telekomunikacyjnego lub uruchomione łącze bezprzewodowe.
5. W celu korzystania z Aplikacji Zleceniodawcy, Zleceniodawca powinien:
- zapoznać się z niniejszym Regulaminem oraz udostępnianymi w sklepie internetowym Google Play lub App Store – odpowiednio - informacjami o Aplikacji Zleceniodawcy;
- pobrać Aplikację Zleceniodawcy ze sklepu, o którym mowa powyżej;
- zainstalować Aplikację Zleceniodawcy na Urządzeniu mobilnym, postępując zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi w Urządzeniu mobilnym w trakcie instalacji;
- dokonać Rejestracji albo zalogować się do Konta w Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy danymi dostępowymi aktywnego Konta założonego w ramach Serwisu internetowego.
6. W celu korzystania z niektórych Usług Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy może być konieczne ponadto włączenie w Urządzeniu mobilnym usług lokalizacji oraz zapewnienie dostępu Aplikacji Zleceniodawcy do tych usług. W celu optymalizacji świadczenia Usług, które wymagają dostępu do usług lokalizacji Urządzenia mobilnego, zalecane jest zezwolenie Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy na stały dostęp do tych Usług.
 
7. Usługodawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Użytkownika szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia w/w zagrożeń, Użytkownik powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
 
9. Czynności zmierzające do zawarcia Umowy o świadczenie Usług w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy w imieniu Przedsiębiorcy lub innej osoby prawnej, a w szczególności czynności związane z założeniem i prowadzeniem Konta oraz zamawianiem usług odpłatnych, mogą dokonywać jedynie osoby należycie umocowane do działania w imieniu Przedsiębiorcy lub tej osoby prawnej. Usługodawca może zobowiązać osobę działającą w imieniu Przedsiębiorcy lub innej osoby prawnej do przesłania drogą elektroniczną wskazanych przez Usługodawcę dokumentów, w tym w szczególności dokumentów potwierdzających upoważnienie do działania w imieniu Przedsiębiorcy lub innej osoby prawnej oraz prowadzenie przez Przedsiębiorcę działalności gospodarczej lub prowadzenie przez inną osobę prawną działalności statutowej, pod rygorem odmowy nawiązania lub zakończenia współpracy. Ponadto w przypadku prowadzenia przez Przedsiębiorcę działalności gospodarczej poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej lub inną osobę prawną Usługodawca uprawniony jest do żądania odpowiedników tych dokumentów w języku pochodzenia wraz z przysięgłym tłumaczeniem na język polski. Usługodawca zastrzega sobie prawo zwrócenia się do Przedsiębiorcy lub innej osoby prawnej o przesłanie dodatkowych dokumentów niewskazanych powyżej lub do przesłania ich w innym, powszechnie stosowanym formacie.
10. Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Usług na rzecz Przedsiębiorców, w szczególności dokonania Rejestracji Konta czy odmowy realizacji Usługi, bez podania przyczyny.
11. W przypadku posługiwania się w niniejszym Regulaminie, Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy sformułowaniem zweryfikowane Konto Przewoźnika lub Zleceniodawcy, należy przez to rozumieć weryfikację poprawności danych wskazanych przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym w całości lub w części przez Usługodawcę na dzień ich weryfikacji, który zazwyczaj przypada na okres zaraz po rejestracji Konta Użytkownika.
12. Treści dodawane przez Użytkowników, w tym w szczególności w ramach Konta, ofert, Ogłoszeń w formularzach mogą stanowić utwory w rozumieniu przepisów ustawy o prawie pokrewnym i prawach autorskich z dnia 4 lutego 1994 roku (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83 ze zm.). Użytkownik z chwilą zamieszczania w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy treści, o których mowa w zdaniu poprzednim udziela Usługodawcy, nieodpłatnej, niewyłącznej i nieograniczonej terytorialnie i czasowo licencji na korzystanie z tego utworu wraz z prawem do udzielania sublicencji, bez ograniczenia czasowego i terytorialnego. Użytkownik udziela Usługodawcy licencji, o której mowa w niniejszym ppkt. na następujących polach eksploatacji:
- eksploatacji w całości lub we fragmentach w sieci on-line, w tym wprowadzania do pamięci komputera i/lub rozpowszechniania w sieci multimedialnej, w tym w Internecie i/lub udostępnianie w postaci cyfrowej w nieograniczonej ilości nadań i wielkości nakładów,
- wykorzystanie na stronach i w domenach internetowych,
- wykorzystywanie w dowolnej formie na potrzeby reklamy lub promocji,
- publiczne wyświetlenie,
- publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym (m.in. w Internecie).
14. Użytkownik wyraża zgodę na utrwalanie, obrót nośnikami, na których utrwalono zdjęcia, treści i wszelkie materiały zamieszczone w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, oraz na ich zwielokrotnianie wszelkimi dostępnymi aktualnie technikami i metodami, rozpowszechnianie oraz publikowanie, zgodnie z ppkt. powyżej, jeżeli powyższe działania będą związane z działalnością Usługodawcy, Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy i nie będą godziły w interesy Użytkownika.
15. Użytkownik powyższej zgody udziela nieodpłatnie.
- korzystania z Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami, a także postanowieniami Regulaminu, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych, praw własności intelektualnej oraz innych praw osób trzecich;
- zamieszczenia Ogłoszeń zgodnie z wytycznymi wskazanymi w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, w tym nie zamieszczania Ogłoszeń, mających charakter reklamowy, posiadających w swej treści dane osobowe lub kontaktowe oraz komunikatorów umożliwiających kontakt (np. whatsapp), oznaczonych jako “stała współpraca”, “wolny pojazd”;
- posiadania wszelkich praw do treści zamieszczanych w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, w tym szczególności w Koncie, w Ogłoszeniu, umieszczanej wiadomości lub komentarzu, lub w jakimkolwiek innym miejscu w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy;
- wprowadzania w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy danych zgodnych ze stanem faktycznym oraz informowania niezwłocznie o jakichkolwiek zmianach dotyczących przekazanych Usługodawcy danych, w tym w szczególności danych wpływających na realizację Usług;
- niestosowania urządzeń, oprogramowania oraz metod mogących zakłócić działanie Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy;
- nieprowadzenia działań mających na celu pominięcie Usługodawcy przy zawarciu Umowy transportowej, w tym podawania swoich danych kontaktowych, danych osobowych oraz komunikatorów umożliwiających kontakt (np. WhatsApp);
- nieprowadzenia działań zmierzających do sztucznego zawyżania lub zaniżania ocen Użytkowników;
- nieprowadzenia działań zmierzających do obejścia niniejszego Regulaminu lub Regulaminu serwisu internetowego oraz aplikacji mobilnej Przewoźnika, systemu ocen Użytkowników w tym komentarzy lub zobowiązań wobec Usługodawcy, w szczególności poprzez zakładanie nowych Kont;
- niezakładania fałszywych Kont;
- niezamieszczania w treściach nazw i/lub adresów stron internetowych serwisów konkurencyjnych w stosunku do Clicktrans lub innych serwisów, na których są oferowane przez wielu użytkowników usługi transportowe lub prawa do ich wykonania objęte są wspólnym mechanizmem wyszukiwania, jak również odsyłaczy (linków) do takich stron;
- umieszczania ocen i komentarzy zgodnych ze stanem faktycznym;
- niezawierania fikcyjnych Umów transportowych w celu wystawienia opinii lub komentarza;
- niedostarczania treści o charakterze bezprawnym;
- niedostarczania treści nielegalnych, które oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego w tym. nawoływania do terroryzmu, ukazujące wykorzystywanie seksualne dzieci, namawiające do rasizmu i ksenofobii, naruszające prawa własności intelektualnej (dalej jako „nielegalne treści”);
- niedostarczania treści niezgodnych z Regulaminem.
4. Usługodawca jest uprawniony do moderowania treści zamieszczanych przez Użytkowników w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, jeżeli stanowią nielegalne treści, treści niezgodne z Regulaminem lub naruszają dobre obyczaje. Moderacja może opierać się na zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych narzędziach moderacyjnych, jak również w sposób manualny. Zautomatyzowane lub częściowo zautomatyzowane narzędzia umożliwiają identyfikację nielegalnych treści, treści niezgodnych z Regulaminem lub naruszających dobre obyczaje na podstawie analizy treści Użytkownika w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy. Działania związane z nielegalnymi treściami, treściami naruszającymi Regulamin czy naruszającymi dobre obyczaje są również podejmowane w związku ze zgłoszeniami przesyłanymi przez innych Użytkowników, organy lub organizacje zajmujące się bezpieczeństwem Użytkowników w internecie lub zwalczaniem nielegalnych treści. Usługodawca udostępnia narzędzia umożliwiające zgłaszanie takich treści drogą elektroniczną.
5. W zakresie skarg składanych przez Użytkowników, w tym osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia nielegalnych treści, do których skierowane są decyzje związane z zawieszaniem treści dostępnych w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, stosuje się zasady określone w rozdziale XIII Regulaminu, a dotyczące reklamacji.
- przeglądać i wyszukiwać informacje o charakterze ogólnodostępnym, w tym również Ogłoszenia;
- kontaktować się z Usługodawcą za pośrednictwem czatu;
- założyć i prowadzić Konto – odpowiednio Konto Zleceniodawcy albo Konto Przewoźnika;
- wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Usługodawcy.
- dodawać Ogłoszenia w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy;
- Usług promowania, przy czym te Usługi nie są dostępne w ramach Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy;
- dodać i prezentować opinie lub komentarze.
2. Zasady rejestracji Konta Przewoźnika określa odrębny regulamin - “Regulamin serwisu internetowego dla Przewoźników oraz aplikacji mobilnej Przewoźnika", przy czym postanowienia niniejszego Regulaminu mogą być odpowiednio stosowane.
3. Usługodawca może umożliwiać również rejestrację lub zalogowanie się do Konta z wykorzystaniem konta Użytkownika w zewnętrznych portalach jak np. Google.
- usunięcia Ogłoszenia z Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy przez Zleceniodawcę;
- upływu wskazanego w Serwisie/Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy czasu emisji Ogłoszenia;
- usunięcia lub zablokowania Konta;
- innego momentu rozwiązania ze Zleceniodawcą umowy o świadczenie usługi dodania i prezentowania Ogłoszenia, umowy o świadczenie funkcjonalności lub umowy o świadczenie Usługi prowadzenia Konta – zgodnie z niniejszym Regulaminem.
- powzięcia przez Usługodawcę podejrzenia, że Użytkownik taki narusza Regulamin (w tym pkt. IV powyżej), przepisy obowiązującego prawa lub zasady dobrych obyczajów;
- gdy działania lub zaniechania Użytkownika wpływają negatywnie na dobre imię Usługodawcy lub w inny sposób szkodzą Usługodawcy;
- w przypadku otrzymania przez Usługodawcę skargi na działalność danego Użytkownika lub w innym przypadku powzięcia wątpliwości przez Usługodawcę co do zgodności ze specyfiką Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, prawem i zasadami współżycia społecznego, działań Użytkownika;
- w przypadku gdy liczba anulowanych transakcji w okresie ostatnich 2 miesięcy przekroczyła 20%.
3. Usunięcie Konta przez Zleceniodawcę odbywa się na zasadach określonych w pkt. VI.
4. Usługodawca może rozwiązać umowę o prowadzenie Konta Zleceniodawcy z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia. Oświadczenie o wypowiedzeniu Usługodawca dostarcza na adres mailowy Zleceniodawcy wskazany w Koncie.
5. Zasady zablokowania lub zakończenia świadczenia Usług Przewoźnikom określa “Regulamin serwisu internetowego dla Przewoźników oraz aplikacji mobilnej Przewoźnika”.
6. Blokowanie i zakończenie świadczenia Usług może odbywać się w sposób zautomatyzowany.
2.Ochroną ubezpieczeniową są Przesyłki z wybranych kategorii w Serwisie spełniające wymagania określone przez Ubezpieczyciela. Suma ubezpieczenia wynosi 5 000 zł.
3. Usługa ubezpieczenia jest dostępna wyłącznie dla Przesyłek zleconych do transportu:
- przez każdego Zleceniodawcę bez względu na miejsce zamieszkania lub miejsce zarejestrowania działalności gospodarczej - jeżeli transport Przesyłki został zlecony z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do terytorium państwa położonego w Europie za wyjątkiem Ukrainy, Rosji i Białorusi lub jeżeli miejsce odbioru Przesyłki znajduje się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a transport był zlecony z dowolnego państwa Europy poza Ukrainą, Rosją i Białorusią; albo
- przez każdego Zleceniodawcę mającego miejsce zamieszkania lub siedzibę działalności gospodarczej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - jeżeli transport Przesyłki został zlecony z terytorium każdego państwa Europy z wyłączeniem Ukrainy, Rosji i Białorusi lub jeżeli miejscem odbioru Przesyłki jest każde państwo w Europie z wyłączeniem Ukrainy, Rosji i Białorusi.
- wszelkiego rodzaju broni i amunicji, w szczególności min przeciwpiechotnych i broni kasetowej;
- materiałów niebezpiecznych ADR z klasy I (wybuchowe) i VII (promieniotwórcze);
- urządzeń i pojazdów podczas holowania lub ruchu o własnym napędzie;
- przesyłek pocztowych;
- mienia przewożonego jako bagaż ręczny;
- mienia przewożonego w obrębie jednej nieruchomości (pomiędzy budynkami położonymi na tej samej posesji lub w obrębie magazynu);
- odpadów (w tym komunalnych), mienia uszkodzonego i przeterminowanego na dzień przyjęcia do ubezpieczenia - z wyłączeniem surowców wtórnych;
- zwłok i szczątków ludzkich;
- żywych zwierząt;
- wartości pieniężnych i precjozów, dokumentów;
- wzorów i prototypów;
- dzieł sztuki, zbiorów filatelistycznych i numizmatycznych;
- kosmetyków i preparatów zawierających aktywny kolagen morski, których przewóz lub składanie muszą odbywać się w warunkach regulowanej temperatury;
- przesyłek zawierających rzeczy, których przewóz jest zabroniony na podstawie przepisów obowiązującego prawa;
- przesyłek zawierających narkotyki lub leki i środki psychotropowe i halucynogenne oraz leki wymagające specjalnych warunków przewozu;
- przesyłek towarów łatwo psujących się;
- przesyłek adresowanych pod adresem tymczasowym (np. hotel, targi, wystawę), jeżeli płatnikiem za usługę ma być odbiorca oraz na numery skrytek pocztowych.
6. Odszkodowanie należne ubezpieczonemu (Zleceniodawcy) wynikające z Usługi ubezpieczenia obniżane jest o Franszyzę redukcyjną w wysokości:
- 200 euro - w przypadku Przesyłki, która jest samochodem, motocyklem lub skuterem, jednostką pływającą, maszyną budowlaną lub rolniczą;
- 100 złotych - w przypadku pozostałych Przesyłek.
2. Użytkownik będący Konsumentem może odstąpić od umowy o prowadzenie Konta bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni od dnia rejestracji w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy lub usunięcie Konta. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadkach określonych w Ustawie o prawach konsumenta, a w szczególności w przypadku, gdy Usługodawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od Umowy. Usługodawca zwraca również uwagę, że zgodnie z w/w regulacją prawną prawo do odstąpienia od umowy jest wyłączone również w przypadku umowy o świadczenie usług w zakresie przewozu rzeczy, jeśli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia umowy.
4. Konsument może sformułować oświadczenie o odstąpieniu od Umowy samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, dostępnym w Serwisie. Usługodawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
5. Użytkownik może zgłaszać reklamacje dotyczące Usług świadczonych w ramach Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, a w szczególności ich niewykonania lub nienależytego wykonania.
6. Reklamacje można zgłaszać pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adresy Usługodawcy wskazane w pkt I niniejszego Regulaminu.
7. W reklamacji Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
8. Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji Użytkownika w terminie do 14 dni. Gdy rozpatrzenie reklamacji w terminach, o których mowa w zdaniu poprzednim, byłoby niemożliwe, Usługodawca w tych terminach poinformuje Użytkownika o nowym terminie, w którym reklamacja zostanie rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji Usługodawca wezwie Użytkownika do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania przez Użytkownika.
9. Usługodawca udostępnia Użytkownikom miejsce do zawarcia Umowy transportowej, a nie jest jej stroną, dlatego wszelkie reklamacje w zakresie wykonania lub niewykonania Usługi transportowej należy zgłaszać bezpośrednio do Przewoźnika lub Zleceniodawcy.
10. Użytkownik będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Użytkownikiem a Użytkownikiem;
- może również złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
 
2. Licencja udzielana jest na czas nieoznaczony, nie dłuższy jednak niż okres obowiązywania umowy o korzystanie z Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy i Usług Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy.
3. Licencja upoważnia do korzystania z Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy na Urządzeniach mobilnych bez prawa do udzielania sublicencji, na następujących polach eksploatacji:
- wprowadzenie do pamięci (w tym pamięci RAM) Urządzenia mobilnego;
- utrwalenie w pamięci Urządzenia mobilnego oraz wyświetlanie w tym Urządzeniu mobilnym;
- tymczasowe zwielokrotnienie w pamięci Urządzenia mobilnego, niezbędne do korzystania z Aplikacji Zleceniodawcy;
- przystosowanie Aplikacji Zleceniodawcy niezbędne do korzystania z niej za pośrednictwem Urządzenia mobilnego (konfiguracja sprzętowa i programowa).